Redcat Crawler Gen8 P-A-C-K (pre-assembled chassis)

€ 249,95
Inclusief belasting

Omdat custom builders een groot percentage van de RC crawler-community uitmaken, wilde Redcat iets bieden waar deze community echt enthousiast van kon worden. Redcat biedt nu de Gen8 P-A-C-K (voorgemonteerde chassiskit), voor degenen die het Gen8-chassis willen rijden met hun eigen keuze aan elektronica, wielen, banden en carrosserie. Het Gen8 PACK bevat al veel van de functies die custom builders zoeken en is klaar om te worden omgezet in een krachtige, unieke en aangepaste rig.

Aantal
Op bestelling leverbaar

De Gen8 PACK maakt gebruik van hetzelfde chassis dat het Gen8 International® Scout II RTR-voertuig zo geweldig maakt. Het is ontworpen en ontwikkeld door Redcat Racing, in eigen huis, in de Verenigde Staten. Het nieuwe Gen8 PACK deelt ook dezelfde standaard chassiscomponenten als het Gen8 International® Scout II RTR-voertuig, zoals: C-channel frame rails, lage batterijladebasis, centraal gemonteerde gescheiden transfercase, vergrendelbare slipper koppeling, portaalassen met metalen tandwielhoezen, MOD-1 tandwielen, bewerkte aluminium spoelen, voorste CVA's, 32 rubberen gesealde kogellagers, geschroefde aluminium schokken, 47º stuurblokken met de juiste Ackerman, Panhard bar, LED-gereedstaande bumpers, lierklare voorbumper en frame gemonteerde vloerpannen. De Gen8 gebruikt portaalassen met 47º besturing om het voertuig te helpen manoeuvreren in krappe ruimtes. Dankzij de extra bodemvrijheid van de portaalassen kan de Gen8 over obstakels rijden, die normaal gesproken andere voertuigen met traditionele assen ophangen.

De Gen8 gebruikt portaalassen met 47º besturing om het voertuig te helpen manoeuvreren in krappe ruimtes. Dankzij de extra bodemvrijheid van de portaalassen kan de Gen8 over obstakels rijden, die normaal gesproken andere voertuigen met traditionele assen ophangen. De portaalassen van de Gen8 zijn uitgerust met MOD1-versnellingen voor verhoogde duurzaamheid. Gefreesde aluminium spoelen worden gebruikt om ervoor te zorgen dat zowel de linker- als de rechterbanden gelijke trekkracht hebben. Aluminium Panhard-staven worden gebruikt om te voorkomen dat de portaalassen van links naar rechts verschuiven. Deze opzet is een zeer effectieve combinatie gebleken, zowel op het parcours als op de rotsen.

Het Gen8-chassis maakt gebruik van een gescheiden transfercase. Deze opstelling heeft verschillende voordelen, zoals het gelijkmatig verdelen van het gewicht van de aandrijftrein langs de middellijn van het voertuig, terwijl een zeer laag zwaartepunt mogelijk is. Dit is merkbaar op het parcours, wanneer agressieve hellingen zijwaarts worden aangevallen. Een ander voordeel is de mogelijkheid om de accu lager in het chassis te krijgen. Ook dit houdt het zwaartepunt laag, maar het creëert ook ruimte voor een op maat gemaakte cockpit. Dit is zeker een enorm verkoopargument voor de echte custom builders die er zijn.

De verstelbare wielbasis van de KIT is een geweldige manier om de prestaties aan te passen, maar ook voor verschillende lichaamsmodellen met gevarieerde wielbasislengtes. Nu kunnen bestuurders een carrosserie vinden die ze leuk vinden en de wielbasis van het voertuig aanpassen om in dat lichaam te passen, natuurlijk binnen de reden.

Tech Specifications:

 

Gen8 PACK: Volledig gemonteerd

Chassis: 1.5mm dik staal C-kanaal Frame Rails

Aandirjving: 4x4,  Motor voorraan (motor niet meegeleverd)

Transmissie: 1 versnelling met slip koppeling

Transfer Case: Divorced, Centraal gemonteerd

Gear Ratio: 71.85:1 tot 28.12:1 (9t-23t mogelijk)

Lengte: 571mm standaard (541-601mm instelbaar)

Wielbasis: 324mm Standard (312-336mm instelbaar)

Suspensie: 4-Link Achter en 3-Link voorran met Panhard Bar

Shokdempers: 95mm instelbaar met schroefdraad op de demperbehuizing

Assen: Portal As met 6mm stang Achter-as en Cardan Voor-as

 

Nodig om compleet te maken:

 

Motor

Electronic Speed Control (ESC)

Zender en ontvanger

Sterke stuurservo

Banden en velgen

Body

Batterij en lader

RC00007KIT